Міністерство юстиції затвердило порядок проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами. Відтепер цей процес здійснюватимуть за допомогою електронного реєстру апостилів.
Відповідний порядок визначений наказом Мін'юсту від 11.11.2015 №2268/5 "Про впорядкування відносин з проставлення апостиля та підготовки документів для їх консульської легалізації". Наказом також затверджено порядок підготовки нотаріально оформлених документів для їх консульської легалізації.
Проставлення апостиля на документах, поданих до Мін'юсту, до набрання чинності цим наказом, здійснюється відповідно до законодавства, що діяло на дату їх подання. Так, слід врахувати, таким, що втратив чинність, визнано наказ Міністерства юстиції від 25.12.2012 №1418/5, яким було затверджено відповідний порядок проставлення апостиля.
Проставлення апостиля, відмова в його проставленні здійснюються у строк до 2 робочих днів. У разі необхідності (для отримання зразка підпису чи відбитка печатки) строк можуть продовжити до 20 днів.
Апостиль проставляють за заявою будь-якої особи, яка подає відповідний документ, шляхом її особистого звернення до територіальних органів Мін'юсту або надіслання заяви про проставлення апостиля поштовим зв’язком до Міністерства чи його територіальних органів. Посадова особа за допомогою програмних засобів ведення реєстру апостилів формує заяву, на якій заявник проставляє власний підпис. Після проставляння підпису така заява реєструється у реєстрі із зазначенням дати і часу реєстрації.
http://zib.com.ua/ua/